شناسایی بیش‌از ۳هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در قزوین

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر قزوین از آغاز طرح غربالگری بيماران مبتلا به دیابت و فشار خون در این استان خبر داد.

شناسایی بیش‌از ۳هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، نسرین تنکابنی رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر قزوین از شناسایی ۲ هزار و ۲۰ بیمار مبتلا به فشار خون و یکهزار و ۹۵ بیمار دیابتی در این استان خبر داد.

وی گفت: هفت هزار و ۶۳۰ مورد مشکوک به فشار خون و سه هزار و ۹۶۷ مورد مشکوک به دیابت نیز شناسایی و به پزشکان متخصص معرفی شدند.

وی از شناسایی بیش از ۱۳۰ هزار فرد در معرض بیماری دیابت یا فشار خون در استان خبر داد و گفت: افرادی که دچار پیش فشار خون و پیش دیابت می‌شوند باید نسبت به دیگران مراقبت‌های بیشتری را انجام دهند و با تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه از ابتلا خود به این بیماری جلوگیری کنند.

به گفته رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر قزوین، ۴۵.۵ درصد از مردم استان، شامل ۴۷۳ هزار و ۸۶۳ شهروند در طرح سراسری غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند.

تنکابنی در پایان با بیان اینکه استقبال مردان از این طرح بیش از زنان بوده است، یادآور شد: اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در هر شهرستان و روستای استان قزوین که دارای مرکز بهداشت است، به انجام می‌رسد.


انتهای پیام /

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان

بیمه ملتهتل تارابانک تجارتبیمه رازیبانک رسالتبه پرداخت ملترسپینا
بیمه ملتهتل تارابانک تجارتبیمه رازیبانک رسالتبه پرداخت ملترسپینا