تغییر صبر استراتژیک به بازدارندگی/ هیمنه پوشالی اسرائیل در جهان فروریخت

تحلیل‌های متفاوتی از اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ابعاد مختلف این اقدام مورد نقد و بررسی قرار گرفته ولی این سؤال پیش می‌آید که آیا ایالات متحده آمریکا، به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در مقابله با پاسخ ایران به اهداف کامل خود دست یافته است یا خیر؟

تغییر صبر استراتژیک به بازدارندگی

به گزارش قزوین‌نیوز، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر فرمودند: «امّا خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطا است، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله‌ی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به او است؛ وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.»

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر، حاکی از اتمام صبر استراتژیک نظام دارد؛ شاید به طور واضح بتوان گفت که اگر تهران از حق قانونی خود در اقدام متقابل علیه اسرائیل عبور می‌کرد، بدون شک دیگر کسی نمی‌توانست خوی وحشی‌گری رژیم منحوس صهیونیستی را مهار کند.

وحید مافی، کارشناس رسانه و خبرنگار حوزه دفاع در یادداشتی نوشت: تحلیل‌های متفاوتی از اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ابعاد مختلف این اقدام مورد نقد و بررسی قرار گرفته ولی این سوال پیش می‌آید که آیا ایالات متحده آمریکا، به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در مقابله با پاسخ ایران به اهداف کامل خود دست یافته است یا خیر؟

شاید در ظاهر، کنشگران غربی و آمریکایی پاسخ‌شان به این سوال مثبت باشد ولی در نگاه یک کارشناس مسائل نظامی ممکن است نتیجه عکس آن باشد.

گستردگی حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تجهیزات به کار رفته، سبب زمین‌گیری پدافند هوایی رژیم اسرائیل شده است.

رژیم صهیونیستی و حامیانش برای در امان ماندن از حملات گسترده سپاه پاسداران مجبور شدند تا تمامی امکانات نظامی خود را به کار بگیرند و اکنون این ایران است که به توانایی آشکار و پنهان دشمن اشراف پیدا کرده است.

یک اصل مهم در تحلیل‌های نظامی این است که تاکید می‌شود تا زمانی که احتیاج به سلاح‌های برتر ندارید نباید از آن‌ها استفاده کنید ولی در ماجرای اقدام تلافی‌جویانه ایران اسلامی، سپاه در این مرحله از سلاح‌های ویژه خود استفاده نکرد ولی در مقابل اسرائیل مجبور شد تمامی فناوری‌های ضدموشکی آمریکا و خود را رونمایی کند و همین امر، برگ برنده دیگری برای غیورمردان سبزپوش ایران خواهد بود.

سپاه با طراحی یک عملیات ترکیبی توانست موشک‌های بالستیک خود را با موفقیت در امنیتی‌ترین سرزمین جهان که با ۵ لایه متشکل از سامانه‌های پیچیده پدافندی حمایت می‌شد، به مقصد برساند؛ حالا ایرانی‌ها تقریباً نقشه کامل‌تری از ساختار و سیستم دفاع موشکی و نقاط حساس ایالات متحده در منطقه دارند و این یعنی، اسرائیل برای حماقت‌هایش هزینه استراتژیک هنگفتی پرداخت کرده است.

اکنون ایران می‌تواند تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده را با مهندسی معکوس به گونه‌ای تغییر دهد که حملات احتمالی در آینده را مرگبارتر نماید.

اسرائیل هم‌اکنون تحت شدیدترین فشار روانی قرارگرفته، چه در دوران قبل از اقدام تلافی‌جویانه سپاه که با عملیات روانی سهمگین روبرو بود و چه حالا که تقریبا با اقدام متقابل ایران روبرو شده و باید تاوان حمله به سرکنسولگری کشورمان را به این شکل پرهزینه پرداخت کند.

نتانیاهو و دولت اسرائیل به دنبال جنگ سریع است تا بتواند پای آمریکا را به میدان باز کند ولی نحوه واکنش ایران نشان می‌دهد که فرماندهان نظامی با طمأنینه اقدام می‌کنند.

هیمنیه پوشالی اسرائیل در جهان فروریخته، بدون شک معادلات منطقه تغییر خواهد کرد و اقدام تلافی جویانه ایران اسلامی شرایط را به گونه‌ای رقم خواهد زد تا شاهد تقویت جبهه مقاومت باشیم و رویش‌هایی در این زمینه اتفاق بیفتد.

نکته آخر اینکه حمله تلافی جویانه سپاه پاسخ مشخصی را به جامعه بین‌المللی مخابره کرد که ایران با هرگونه عوامل تهدیدکننده و آسیب‌زننده به منافع ملی خود به شدت برخورد خواهد کرد، البته این اقدام اثرات و برکات مشخصی برای داخل کشور دارد که می‌توان به افزایش وحدت ملی، حفظ و تقویت سرمایه‌های اجتماعی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
رضا جوادی اینانلو1403/01/27
خیلی ناراحت بودم که چرا باید جواب حمله اسرائیل فقط به تجمع مردمی ختم بشه. اما بعد از خبر حمله ایران خیلی خوشحال شدم. و خوشحال تر از اینکه حمله به اهداف نظامی بود نه غیر نظامیان. و از موفقیت آمیز بودن حمله مطمئن بودم اما نگران شروع جنگ بودم و هستم. چون نمیخوام هموطنانم هیچ آسیبی ببینن، مخصوصا کودکان. و تنها چیزی که نگرانیمو کم میکنه اطمینانم به توان دفاعی کشور در مقابل آمریکاست. اما جنگه و شوخی نیست و امیدوارم رخ نده.
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان

بیمه ملتهتل تارابانک تجارتبیمه رازیبانک رسالتبه پرداخت ملترسپینا
بیمه ملتهتل تارابانک تجارتبیمه رازیبانک رسالتبه پرداخت ملترسپینا